Copyright © Cerita Tentang Kami
Design by Dzignine
Wednesday, March 23, 2011

Tip Motivasi : Niat Terbaik Dalam Mengejar Kejayaan

INGATAN UNTUK DIRI SENDIRI...

Di pagi yg indah nie, Cik Nurie berjalan-jalan di alam maya...Mencari sesuatu...
Jalan-jalan & terjumpa sesuatu yang bole digunakan sebagai panduan...:) Baca Sini.

Niat menjadi pendorong terbesar buat Anda dalam apa jua yang Anda lakukan. Sebagai contoh,kenapa Anda bersembahyang? Sebab Anda niatkan untuk Allah, untuk mengikuti perintahnya. Anda bersembahyang kerana Anda disuruh bersembahyang.
Soalan seterusnya, kenapa Anda mahu berjaya? Haaa.. biasanya, bila Anda menjawap soalan ni, Anda akan terdiam seketika. Bingung. Keliru. Tak tahu. Tak pasti kenapa nak memburu kejayaan.
Ada banyak sebab kenapa Anda mahu berjaya. Sebab paling kerap, Anda mahu senang. Anda mahu memiliki semua apa yang Anda mahu beli, Anda mahu pergi tempat yang Anda teringin nak pergi, Anda mahu luangkan masa untuk melakukan perkara-perkara yang Anda minati.

Yer....sume orang nak berjaya...kenapa?? kenapa Cik Nurie nak berjaya??
Sbb nak bli apa yang Cik Nurie NAK MILIKI, nk pegi tpt yang Cik Nurie NAK PERGI & nak MEMILIKI apa yang Cik Nurie MINATI...nak sediakan apa yang orang2 disekeliling yang Cik Nurie SAYANGI nak...terutamanya permata hati kami , Muhammad Nazrul Haqim & Yasmin Nur Nadhira

** Nak kerjakan Haji **


**  Nak jalan2 tpt cam nie **


** Nak bli umah yg selesa untuk famili **


** Nak Shopping **


Niatkan kecemerlangan Anda untuk orang sekeliling. Jadilah seorang yang mahu berbakti sebab bila Anda memasang niat sebegitu, motivasi Anda akan kekal lama. Dedikasikan tenaga Anda untuk membantu memperbaiki diri orang lain kerana Anda akan merasa amat termotivasi.
Sebagai contoh, sayangilah seseorang kerana mahu membahagiakan dirinya. Jadilah seorang pelajar cemerlang dengan niat kecemerlangan itu untuk membahagiakan hati ibu dan bapa Anda.
Jadilah seorang pekerja cemerlang supaya organisasi Anda bergerak maju ke depan hasil usaha keras Anda. Jadilah seorang bos yang membentuk pekerja-pekerjanya jadi pekerja berjaya, bukan hanya tahu memarahi kesalahan mereka.

Haruslah kena niat untuk kebajikan dua permata hati tu kan...Mmg nak sediakan kelengkapan belajar dorang...kalo bole, tk nak anak2 rasa tk selesa dengan kehidupan dorang..Kalo bole nk bagi apa yg dorang nak..tp kena berpatutan la kn..nnt rosak lak anakanda tu..tk sanggup...
Zaman sekarang nie, sume memerlukan duit..nk bli baju, buku skolah, kelengkapan skolah,  makanan berkhasiat, tuisyen...banyaknyer...
Konpom ada org kata klise la guna anak2 untuk benda2 cam nie...tp tu mmg kenyataankan...kita kuar gi keje pagi, ptg, siang, malam tu utk sape lagi...konpom la utk anak2 kan??


** Anakanda kesayangan hamba **


Anda akan berjaya mengecapi kejayaan apabila Anda dedikasikan diri Anda untuk membentuk kejayaan orang lain.
Sebaik-baik niat untuk jadi orang berjaya adalah niat untuk membantu menggerakkan insan lain memajukan hidup mereka. Orang tak akan maju jika mereka tidak ada contoh ikutan untuk mereka memajukan diri.
Jadilah penginspirasi, bukan pengkonspirasi.
Jadilah seorang penyumbang, elakkan asyik mempersoal hak, darjat, pangkat dan maruah.

Nie yang Cik Nurie nak ajak semua join Bizz yang Cik Nurie dah buat...mari lah kita ramai2 berubah & mengubah hidup masing2 demi orang2 yang kita sayangi...bukan utk orang lain..untuk kita sendiri juga..biarlah apa orang nk kata...kena fikir POSITIF..

SERTAI CIK NURIE..MARI KITA SAMA-SAMA MENGUBAH NASIB KITA....FOKUS DENGAN APA YANG KITA NAK....

Do Contact Me : 013-378 4050



0 comments: