Copyright © Cerita Tentang Kami
Design by Dzignine
Tuesday, June 28, 2011

TAHNIAH!!


SEPAH


Tahniah to SEPAH as MAHARAJA LAWAK…memang terbaek la….
Tahniah jugak untuk sume pemenang yang lain…korang mmg deserve to receive it….

** Maharaja lawak **
Actually, bukan nak citer pasal Maharaja Lawak la…..yg menang tu depa..yg kaya, of kos la depa jugak…kita nie dok cam nie le jugak…

Sebenarnya saya tertarik dengan isu yang Sepah bawa….memang dekat dengan situasi masyarakat kita sekarang nie…perasan tak??
Kebetulan jugak, petang tu ada sikit discussion ( kalo bole dipanggil ler….ekekeke) & some argument ngan my luvly Mr Hubby….berkenaan isu yang sama gak ler….time tu tgh tgk program Pollident – Nyanyian emas…..Raja Azura jadi host….Mr Hubby cakap, Raja Azura nie sejak memegang title Cik Jan……cantik pulak…berseri je muka….huhuhu…. 

** Cik Jan yang comei **

Then Mr Hubby tanya kat saya…apsal pempuan nie kalo jadi Cik Jan bole pulak jadi cantik…masa jadi bini, serabai jer…muka pun tak berseri…kalo dok umah, muka tak siap…kalo yang surirumah tu lagi la worst….umah tk de la kemas mana, masak pun tk de la beria…diri pun ala-ala kadar jer…ngadap tv jer…..lalalalala…mmg nak kena cili je mulut dia kan?

** Pedas...pedas...**.


Tak tau ke surirumah pun byk kejenya…lagi pulak yang ada anak skolah & kena hantar-amik anak dari skolah….keje2 kat umah tu, memang tak pernah nak abis…..even saya pun, kalo cuti weken, sume keje umah nak kena buat, berat bole turun byk compare to masa dalam opis hour tau….tapi maybe jugak disebabkan sume keje dikumpul masa weken….

** Super woman...capable of doing anything...Alhamdullillah, born as a woman.. **

Macam2 argument yang kuar…tp saya rasa ada logic gak apa yang di utarakan oleh Mr Hubby tu…kenapa laki2 orang or orang lelaki nie suka tengok Cik Jan? Wife2 orang or pempuan2 yang ada hubby mula la risau kalo ada Cik Jan di dalam atmosfera dorang? Mesti kerisauan bertandang dalam hati masing2 kalo ada Cik Jan…tambah lagi kalo Mr Hubby masing2 dok baik & puji2 je Cik Jan tu…     apsal ek…Jom kita fikir ramai2….

Pada pendapat saya……kita2 nie, bila dah ada Mr Hubby, masing2 take for granted….ye la..dah kawen..ada org jaga..nak risau apa lagi kn? Then bila dah ada anak2 & keje umah yang tak pernah abis, kita terlupa untuk jaga diri sendiri…asek bz jer urus kan anak2 dan rumah…kalo some wife, sampai lupa nak layan Mr Hubby….Dah tak de nak bergurau senda, bermanja2 & membelai  Mr Hubby lagi….Nampak cam mengada2 je kan…nak bermanja2 bagai…byk lagi keje lain yg nak dibuat…tp tu adalah lumrah…naluri manusia yang sentiasa nak bermanja & dibelai….nak sentiasa tgk benda  yang cantik..nak sentiasa cium bau yang wangi….betul tak??


** Hubungan kena kekal romantik...**

Seruan untuk semua isteri, jom la kita siap kan diri…bukan untuk orang lain…untuk suami & diri sendiri jugak….untuk kesejahteraan kita jugak….jgn la ingat bila Mr Hubby cakap, apa yang jadi pun abang sayang…..no…no..no….sebelum ada orang lain yang ketuk pintu hati depa, baik kita kunci siap2….kunci tu kita simpan elok2….


 ** Simpan dalam peti besi tau..**

Saya nak ajak sume wife2 untuk langsingkan badan…buang sume lemak2 yang dah terkumpul lepas bersalin….dapatkan bentuk badan yang cantik semula……invest sikit duit untuk tujuan tu…ramai yang cakap Premium Beautiful mahal…tp tu pelaburan sekali je seumur hidup….tak payah nak ulang2 beli mcm produk yang nak kena makan…yang harganya jadi sama bila dikumpulkan sumenya…Premium Beautiful juga bole membentuk balik badan kita dgn betul…..dah byk bukti yang kita tgk kan….


 ** Dapatkan balik apa yang kita dah hilang...**

Kita mesti tunjukkan kelebihan diri sendiri supaya Mr Hubby dah tak heran walo ada 10 Cik Jan yang datang….make sure penampilan kita sentiasa cantik walo pun nak memasak kt dapur….bau kita wangi walo just nak vacumm umah….

Untuk Cik2 Janda yang baca n3 saya, jangan marah yer….info nie, adalah untuk kesejahteraan warga wanita yang dah berkeluarga…yang terlupa untuk jaga diri sendiri…supaya tak de keruntuhan kat mana2…..


Do contact me for more info
013-398 4050 / 013-378 4050
nadhira.haqim@gmail.com


0 comments: