Copyright © Cerita Tentang Kami
Design by Dzignine
Monday, June 8, 2015

Bagaimana Menjana Pendapatan Walau Hanya Duduk Dirumah?

Assalamualaikum.

Dah lama tak menulis kat sini. Berhabuk dah blog saya yang nie. Huhu.
Hari nie saya nak share pasal duit, gaji, income atau whatever term lah yang korang guna untuk menggambarkan duit. Yang kita guna untuk beli macam-macam keperluan.





Dulu, 12 tahun saya bekerja. Bukan tak ada masalah duit. Ofkos lah akan ada kan. Tapi kerunsingan tu kurang sebab cukup time sampai je date 25hb setiap bulan, akaun pak rimau akan penuh semula. 
Saya resign pada tahun 2013 selepas mengandungkan anak ke-4, Dina. Salah satu punca resign adalah office yang dah berpindah jauh dari tempat tinggal saya pada masa tu iaitu di Kajang. Office Poslaju HQ, dah pun berpindah ke Seksyen 21, Shah Alam. Saya yang ada masalah memandu jarak jauh pada masa tu ( penakut lah tu! ) ambil keputusan untuk resign. Anak pun dah ramai. Saya sangat risau tak dapat nak bagi sepenuh perhatian kepada anak-anak memandangkan jarak offfice yang sangat jauh - keluar kerja awal pagi, balik pulak dah gelap - dan keadaan kerja bekas suami yang sangat sibuk mengalahkan perdana menteri, menambahkan nekad untuk resign.

Selain daripada faktor-faktor yang saya dah sebutkan tadi, saya juga ada income lain yang dah pun sama banyaknya dengan gaji saya di Poslaju. Kerja pun dari rumah aje. Ye. Saya cuma run bisnes Shaklee aje. Income takde lah banyak sangat. Apa yang saya dapat masa tu cuma sama banyak dengan gaji sebulan di Pos Malaysia. Gaji sebulan yang tak banyak mana pun.

Kalau nak tahu pasal Shaklee, jemput lawat blog mamadhia-vitashop.blogspot.com

Tau tak?
Start daripada Mei 2015 lepas,,, Shaklee ada buat program best untuk orang-orang yang berminat nak buat income dengan diorang. Nama program, Young Enterprenuership System. Macam-macam benefit yang Shaklee bagi. Iollss jeles gila. Bonus boleh dapat dua kali ganda dari yang kita sepatutnya dapat. Huh!




0 comments: