Copyright © Cerita Tentang Kami
Design by Dzignine
Wednesday, June 22, 2011

OMBAK RINDU....

YANG GANAZZ......

Hihihi...entry nie tak de kaitan dengan movie OMBAK RINDU.....

 ** Tak sabo nak tgk movie nie...hope setanding ngn novel...**

Yang heronya adalah  AARON AZIZ, poooojaan hatiku.....ekekekeke...
Hero Malaya masa nie tu....bravo!!!!!


** Hero Malaya 2011....laki den pun jelezz... **
Akan ku redah cinema sorg2 untuk tgk movie nie nanti...
Movie adaptasi dari novel gak....
Berkali-kali baca pun tetap leleh.....jiwang betoi!!


 ** Tangkap leleh...IZZAH & HARIZ **

Nie nak citer pasal ombak yang selalu menghalang sampan2 untuk menuju destinasi...
Yang selalu menyebabkan pendayung sampan rasa give up & akhirnya hanyut di lautan sepi.....
Juga akan menyebabkan pendayung karam bersama sampan & tenggelam....tk de penghujung... 


 ** Subhanallah...cantiknya....tp silap2 boleh bw maut...**

Nie adalah konklusi yang saya buat drpd nota2 drpd jutawan internet yang rasanya ramai org kenal…~~Irfan Khairi~~….memang suka baca nota2 dia yang kita tahu, mmg byk bagi semangat kt org2 yg nak jadi usahawan….
Cuma saya masih belum berkesempatan untuk menghadiri talk tour yang dia buat…memang teringin sangat…tp ada byk kekangan yg saya perlu hadapi…..

IK ada sebut pasal matlamat…rasanya, sbg manusia yg waras, sume org ada matlamat hidup masing2….tak kiralah…samada matlamat long term atau short term kan…yang penting, setiap org ada matlamat hidup masing2….susah or senang nak capai matlamat masing2 tu….

Setiap daripada kita, mesti jelas dengan matlamat yang kita tetapkan….tu juga yang akan membantu kita untuk capai matlamat tu, atau sebaliknya…Cuba kita bayangkan cam nie….

 ** Besarnya dugaan kt tgh laut...kt darat pun apa kurangnya...**


Kita sedang mendayung sampan di tengah lautan…..dan kita nampak sebuah pulau yang berhampiran dengan kita….kita dayung sampan tu untuk sampai ke pulau tu…yela…dah penat kan…bila nampak pulau, excited la…Tapi dayung punya dayung, tk jugak sampai2….apa sebabnya….owh, ada ombak yang sangat kuat rupanya…. Camana kita dayung pun, ombak tetap tolak kita ke laut semula…..makin kuat kita dayung, makin kuat ombak tu tolak…
Proses tolak menolak antara pendayung dan ombak tu berlarutan beberapa ketika….kita masih jugak belum sampai ke pulau tu…hadoi!!...sampai satu tahap, kita akan give up…..dan terdetik di dalam hati….susahnya nak sampai pulau tu…tk pe la…cari pulau lain la pulak….yang maybe lebih senang nak sampai…mana tau kan…kot2 ada rezki….

** Seb baik ombak yang nie cool ajer...** 

Tapi ramai yang tak sedar….proses tolak menolak tu mungkin berulang semula….yang mana ia boleh membuatkan kita give up lagi…. Nie jugak adalah ingatan pada saya sendiri…ye la..kita kan manusia biasa jer…ada masanya semangat kita berkobar2…ada masanya sume jadi lemah & tak bermaya…

Benda nie memang sentiasa terjadi…kita tak de SUPER POWER  yang boleh tolak ombak2 yang menghalang laluan kita…Untuk jadikan matlamat tu satu kenyataan, kita kena sentiasa bersemangat & berjuang hingga ke titisan darah terakhir…( uiks…)

 ** Kalo kita superman ok gak kan..terbang jer...tak yah kayuh..hihi..**

Kalo semangat tu patah atau layu, cepat2 lah kita imbas balik perkara2 yang terjadi sblm nie….kena muhasabah diri, cari faktor2 yang menyebabkan ombak2 besar tu datang…Tgk hasil2 yang perolehi sblm nie….Moga ia membantu kita untuk bersemangat semula….



2 comments:

SYANI says:
at: June 22, 2011 at 4:35 PM said...

Best ke citer tu?? Mana best antara Cinta yang Suci dengan citer ni?

Unknown says:
at: June 22, 2011 at 11:59 PM said...

kalo ikut novel, sy prefer ombak rindu....berkali2 baca pun boleh meleleh ayaq mata.....hihihi...