Copyright © Cerita Tentang Kami
Design by Dzignine
Wednesday, May 23, 2012

ADAKAH SAYA PERLU SUPLEMEN??

ADAKAH SAYA...
  • Bertenaga sepanjang hari untuk segala aktiviti yang saya lakukan?
  • Berfikir dan mengambil berat tentang tahap kesihatan saya dimasa depan?  
  • Tertekan dengan gaya hidup masa kini yang pantas?
  • Mahu melindungi diri saya daaripada pelbagai pencemaran alam?
  • Mengambil berat tentang penyakit keturunan yang bakal diwarisi oleh anak cucu saya?  
Jawapannya adalah YA, maka saya perlukan suplemen!

TAHUKAH ANDA...
  • Hampir 95% jenis penyakit boleh diwarisi oleh anak-anak anda?
  • Terdapat banyak bukti dari kajian saintifik bahawa nutrisi berkait rapat dengan pencegahan penyakit?  
  • Hampir  80% penyakit kanser berpunca daripada pencemaran alam? ( udara yang kita sedut, air yg kita minum, dan baha-bahan kimia yg terdapat dalam makanan)
  • Surirumah adalah golongan yang sangat hamper dengan risiko-risko ini?  
  • Hanya beberapa peratus manusia sahaja yang betul-betul dalam keadaan yang sihat?
KENAPA SAYA TAK DAPAT KHASIAT DARI PEMAKANAN SAYA?
  • Makanan telah hilang khasiatnya kerana cara pemprosesan dan cara penyimpanannya.
  • Makanan yang kita makan penuh dengan lemak, tinggi kandungan gula dan garam, dan kekurang nutrient yang badan kita perlukan.  
  • Menurut survey USDA  hanya seorang daripada 21,500 orang yang mendapat 100% khasiat melalui pemakanan mereka.
  • Disebab tempoh pemprosesan dan penyimpanan, 57% daripada bahan segar dari lading telah kehilangan khasiatnya.
  • Makanan berisiko untuk dimakan kerana penggunaan racun, pencegah fungus dan juga bahan-bahan pengawet.  
Ada jalan penyelesaian tak?

YA!!, Saya boleh makan makanan yang segar, baru dipetik dari ladang, makanan organic, sayur-sayuran yang ditanam dengan baja tanah yang telah dirawat, proses masakan yang tidak ‘over-cooked’, dan pilihlah makanan daripada punca yang paling semulajadi. Tapi adakah saya meluangkan masa untuk semua ini?
Nampak tak praktikal, nak petik sayur dari ladang, nk sembelih ayam ternakan, nak tangkap ikan sendiri. Betul tak? Owh..saya sudah terlalu sibuk dengan urusan seharian.

So apa nak buat? Ada cara lain tak? 
 
YA, saya boleh melengkapkan diet dan pemakanan harian saya dengan makanan tambahan dari sumber semulajadi dan organik yang ada dipasaran. Ini bukan satu cara mengelak, maknanya bukan lah tak perlu makan makanan lagi, masih perlu makan dan ditambah dengan pengambilan beberapa jenis suplemen. Sesungguhnya suplemen akan dapat membantu tubuh  saya untuk mendapatkan yg terbaik.

Oleh itu,
SAYA PILIH SHAKLEE!!


0 comments: