Copyright © Cerita Tentang Kami
Design by Dzignine
Wednesday, May 23, 2012

Set Penyusuan

Entry sebelum nie dah citer pasal set berpantangn yang memang sgt mabeles....**wink..wink**

La nie nak citer pasal set penyusuan pulak...
Yes.....saya tau...ramai org cakap nak wat apa mkn milk booster awal-awal kan....biasanya susu mmg byk la masa kita dok dalam pantang....

okies....meh saya stori mori sebab musabab apsal saya amik set penyusuan shaklee nie...

Saya adalah seorang ibu yang berkerja....
Lokasi pejabat di Pejabat Pos Besar, KL...So sad..mmg prevoius bos kata nie satu career opportunity untuk saya...Sgt setuju...tp bila ditransfer dalam masa peknen 5 bln, that is not a good idea for me...huwaaa!!!....
So true, pregnancy saya kali nie, penuh dgn emosi negatif, keluh kesah, perasaan tak puas hati...so as the result, saya berjaya guna MC sebanyak 13 hari dalam masa 2 bln out of 22 hari kelayakan untuk setahun...Walhal, utk previous pregnancy, MC saya yang terbanyak cuma la 11 hari dalam tempoh 9 bln....**kwang..kwang...*...so pity me...

Melalut kelaut lak...hihihi...ok2..back to the stori....sebaik aje abis berpantang, saya perlu masuk kerja....perjalanan ke tempat kerja yang agak tough , naik komuter yang cm sardin tak muat tin....berjalan kaki lebih dari 1 km untuk sampai ke my work station...( pergi & balik, same routine ).

Saya jugak ada dua org anak lagi yang berumur 8 thn & 5 thn yang perlu diberi perhatian...tiap2 malam mama stress ngan dorg nie...asek gaduh ajr kejenya...What to do, kena hadap aje la kan...

Perlu siapkan sume keje umah, kemas, masak, prepare baju skolah anak 4 the next day, prepare susu untuk baby, bangun mlm susukan baby ( all the house thing la kan...)

Dimana, sume tu..saya buat sendiri tanpa ada bantuan dari helper waima suami sekali pun...Tak salahkan suami sbb dia pun bz ngn kejenya...tak keje, maka tak de duit..( Keje sendirik kan...kais pagi, mkn pagi...tak kais, diet arr kitorg..)

As per ramai org tahu, ibu menyusu nie tak leh stress, penat dan seangkatan dengannya kan...maka, wajar le kalo saya buat keputusan untuk amik set penyusuan nie kan..bagi membantu saya untuk mendapat nutrien yg perlu demi kesihatan baby & saya sendiri....dengan pemakanan yang tak seimbang, tak tentu masa...tekanan routine hidup....saya memang perlukan bantuan cik-cik vitamin nie....

Apa yang saya dapat dari vitamin-vitamin nie???
Saya amik Vitalea, vitaminC, Bcomplex, alfalfa, Ostematrik, Omega guard, mealshake & performance drink...
Walaweh.....banyak jugak ek..pas nie saya nak tambah lg...nak amik ESP & GLA...

Apa kebaikan yang saya dapat ye..saya sambung kt next entry la..panjang sangat le plak...BTW, nak blk dh nie..nak gi kejar tren pulak...hihi..




0 comments: