Copyright © Cerita Tentang Kami
Design by Dzignine
Friday, September 21, 2012
 Sebelum-sebelum ni saya macam segan nak tayang gambar sendiri. Almaklumlah, muka ala-ala model gitu. Memang jenis yang tak suka bergambar. Jadi gambar untuk testimoni pun seadanya aje lah.



Okey, gambar sebelum tu ambil sehari sebelum saya deliver anak ketiga. Memang agak menyampah jugak tengok muka sendiri masa tu. Actually, tak ada la problem sangat. Cuma terasa gelap & kusam aje kulit mukaku itu.

Saya memang bukan orang yang pakai macam-macam produk skincare. Cukup sekadar pencuci Safi & foundation Maybeline. Bedak pulak cuma compact powder silkygirl aje. Janji tak pucat sangat muka ku yang comei tu. hehehe...gurau je... Kulit jenis yang berminyak, akan ditumbuhi jerawat bila period nak menjengah. Tak ada jeragat pun..Maybe sebab berminyak kot. Ntah le..Cuma yang pasti, kulit muka saya memang kusam & tak bermaya. Fakta tu dari dulu lagi. Dan juga pori yang agak besar. Tapi tak nampak pulak dalam gambar yek. Dah cari gambar close up. Tapi memang tak ada. So, tak bole nak compare lah. Saya cerita aje la ye..

And now, saya start consume vitamin-vitamin Shaklee selepas saya deliver si bambam Dhia. Mula dengan set untuk berpantang...vitamin c, vitalea, Bcomplex, Alfalfa & ZInc complex. Masa nie saya dah nampak kulit makin cerah. Tak ada pucat macam kebanyakan ibu berpantang.

Lepas tu saya tambah sikit demi sikit. Saya amik GLA & Omega Guard. Lepas abis cuti berpantang, saya tambah dengan ESP & Ostematrik.

Alhamdulillah, susu meriah, kulit pun makin ceria. Kosmetik yang saya guna sekarang, masih sama..Compact powder Silkygirl, foundation Maybelline, pencuci muka safi. Sangat berhajat untuk tukar kepada Nutriwhite satu hari nanti....


0 comments: